Het beste leadgeneratie model

Een leadgeneratie model | Twee manieren

Voor leadgeneratie zijn er twee modellen die er uitspringen. Dit zijn het no-cure-co-pay model en het pay-per-lead model. Sales Channel maakt gebruik van het pay-per-lead model – een model dat zorgt voor een effectieve leadgeneratie. Maar wat is effectieve leadgeneratie en wat houden deze modellen in? Wij gaan hier dieper op in.

Effectieve leadgeneratie b2b | Pay-per-lead model

Dit model is een handig middel om effectieve leadgeneratie b2b te bieden. Effectieve leadgeneratie houdt in dat de leverancier (de partner van Sales Channel) een uitgebreid verslag krijgt van de lead (potentiële klant). In dit verslag zijn o.a. de specifieke wensen, behoeften en pijnpunten opgenomen. Bovendien bevat het verslag een gebruiksprofiel, bedrijfsprofiel en de tekenbevoegde – echt alles waar een leverancier wat aan heeft. Dit is in het kort de manier van effectieve leadgeneratie en buiten dat heeft de leverancier maar één andere concurrent. Hoe effectief kan het zijn?!

Het is de bedoeling dat de leverancier op fysieke afspraak komt bij deze potentiële klant om de offerte te presenteren. Een offerte die direct aansluit op de eerder genoemde punten die de klant al heeft aangekaart in het verslag. Het pay-per-lead-model houdt in dat de leverancier zelf de klant moet overtuigen om te closen. De lead moet altijd worden betaald ook al wordt er niet geclosed.

leadgeneratie model

Een uitzondering daargelaten, want wanneer een lead echt niet bevalt kan deze lead altijd gecrediteerd worden. Dit kan wanneer de potentiële klant een afspraak bijvoorbeeld niet nakomt of dat er totaal geen interesse meer is terwijl dit vooraf wel is aangegeven. Hier kan natuurlijk misbruik van worden gemaakt, maar het leadgeneratiebureau heeft goed contact met de klant, daar is een relatie mee opgebouwd en zo wordt er altijd navraag gedaan.

No-cure-no-pay model

Het no-cure-no-pay model is een andere manier van leadgeneratie b2b. In dit geval kan zo’n afspraak namelijk altijd gecrediteerd worden. Daarentegen is er een groot nadeel, aangezien dit een manier is van minder effectieve leadgeneratie. De leverancier krijgt enkel de contactgegevens van de lead toegestuurd. Bovendien heeft de leverancier veel concurrentie, want de lead wordt voor tientallen andere partijen beschikbaar gesteld. Een tijdrovend proces en er komt veel minder uit dan het pay-per-lead model.

Het leadgeneratie model van Sales Channel is beschikbaar voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt. Vindt u het interessant om partner te worden van Sales Channel? Vul uw contactgegevens via de spoedofferte aanvraag in en wij bellen u binnen een kwartier terug. U kunt ook gebruik maken van ons telefoonnummer, wij staan u graag te woord.

Contact opnemen



Offerte aanvraag

leadgeneratie model

Back to Top