Traditionele telefooncentrale
Laat u adviseren:
0032 (2) 588 79 30

Voordelen traditioneel:
99,9% uptime
Geen dataverbinding nodig
Toestellen zijn goedkoper
Vergelijk bij Sales Channel
Advies? Spoed offerte!
Op maat gemaakte oplossing
Meerdere offertes

Spoed offerte



Offerte aanvraag

Traditionele telefooncentrale

De traditionele PABX, perfect voor uw situatie?

De traditionele PABX, beter bekend als de traditionele telefooncentrale, is momenteel de meest gebruikte telefooncentrale binnen Vlaanderen. Ondanks de opkomst van VoIP, blijft de traditionele telefooncentrale een veelgebruikt apparaat en onmisbaar in een groot aantal bedrijven.

Wilt u ook een traditionele telefooncentrale prijsopgave ontvangen? Of wilt u graag meer weten over de opties voor uw bedrijf? Laat dan uw contactgegevens achter en wij bellen u binnen een kwartier terug.

Nagenoeg elk bedrijf in Vlaanderen maakt tegenwoordig gebruik van. Met dit apparaat kunnen gesprekken gemakkelijk worden doorgeschakeld naar collega’s of worden omgeleid naar een andere vestiging. Mocht er onverhoopt niemand beschikbaar zijn zorgt de telefooncentrale voor de wachttoon of wordt de beller doorgeschakeld naar het de voicemail.

Ondanks het feit dat de traditionele telefooncentrale enigszins veroudert door de sterke opkomst van VoIP is het in menig bedrijf een belangrijk stuk hardware. Zeker wanneer een bedrijf veel gebruik maakt van telefonie is het een onmisbaar apparaat.

Voordelen en nadelen van een traditionele telefooncentrale

Bij de traditionele PABX wordt er gebruik gemaakt van de traditionele telefoonlijnen. Dit systeem heeft vergeleken een nieuwe IP telefooncentrale of Hosted VoIP centrale wel een aantal voordelen en nadelen. Deze voordelen en nadelen van een traditionele telefooncentrale staan hieronder voor u op een rij.

Voordelen van een traditionele telefooncentrale

  • De betere modellen werken zelfs ten tijde van een stroomstoring.
  • Een traditionele PABX is gemakkelijk in gebruik en werkt efficiënt.
  • Geen dataverbinding nodig bij gebruik.
  • De aankoop van nieuwe telefoontoestellen is goedkoper dan wanneer er digitale modellen aangekocht gaan worden.

Nadelen van een traditionele telefooncentrale

  • Gelimiteerd door het aantal aanwezige telefoonlijnen.
  • De aankoop van de centrale is duur.
  • Bellen via een traditionele PABX is duurder dan bellen via een IP telefooncentrale of een Hosted / Virtuele centrale.

Benieuwd welke telefooncentrale het beste past bij uw bedrijf? Of wilt u graag een traditionele telefooncentrale Offerte aanvragen? Laat uw contactgegevens achter en binnen een kwartier nemen wij contact met u op.

Traditionele telefooncentrale
Back to Top