VoIP centrale
Laat u adviseren:
0032 (2) 588 79 30

VoIP centrale
Hosted VoIP
Fysiek VoIP
Wat zijn uw behoeften?
Vergelijk bij Sales Channel
Advies? Spoed offerte!
Op maat gemaakte oplossing
Meerdere offertes

Spoed offerte



Offerte aanvraag

VoIP centrale,

welke past bij uw behoeftes?

Mede door de opkomst van VoIP telefonie zijn ook de hierbij behorende VoIP centrales ook in opmars. De onderlinge verschillen hierin zijn niet enorm, op één punt na.

Dit is het gegeven of de VoIP centrale een ‘Fysieke VoIP centrale’ of een ‘Hosted VoIP centrale in de Cloud’ is. Bij de fysieke VoIP centrale is uw centrale op locatie aanwezig, waar bij de Hosted centrale het geheel zich in de cloud bevindt.

Het bijkomstige verschil tussen een fysieke VoIP centrale en een Hosted VoIP centrale in de cloud zit hem in de kosten. Een fysieke VoIP telefooncentrale is namelijk vaak een aangekocht exemplaar met een hoog prijskaartje. Echter kunnen deze fysieke apparaten ook worden geleased, wat op de lange termijn wel resulteert in hogere kosten dan bij koop.

Voor een Hosted VoIP telefooncentrale in de cloud betaald u maandelijks een bedrag per gebruiker waardoor u een overzichtelijke, voorspelbare factuur ontvangt per maand. Tevens heeft u geen kosten aan onderhoud en staat de telefooncentrale niet bij u op locatie.

Een fysieke of een Hosted VoIP centrale?

Het antwoord op deze vraag is voor het overgrote deel van de bedrijven; “de Hosted VoIP centrale”. Waarom? De Hosted VoIP telefooncentrale is gemakkelijk aan te passen aan uw bedrijfsbehoeftes, u hoeft geen nieuw exemplaar te kopen wanneer u 20 man extra in dienst neemt, u betaalt alleen voor 20 users extra.

Uiteraard gaan uw maandelijkse kosten zo wel omhoog, maar deze kosten komen niet in de buurt bij de aanschafprijs van een nieuwe centrale. Tevens is de Hosted VoIP centrale in de cloud voor u onderhoudsvrij waardoor u hier geen tijd en geld aan hoeft te besteden.

Wanneer dan toch een fysieke VoIP centrale?

Weet u bij voorbaat dat u een langere tijd met de fysieke centrale uit de voeten kan? Is er afdoende budget beschikbaar? En let u op de mogelijkheid om uw fysieke centrale op een later moment te kunnen upgraden?

De initiële aanschafsom zal hoog uitvallen maar op termijn zal dit bedrag lager uitvallen dan het totaalbedrag van de maandelijkse kosten van een Hosted VoIP centrale. Tevens kunt u op de fysieke VoIP centrale een SIP Trunk aansluiten om tussen uw vestigingen gratis te bellen. Met deze SIP Trunk kunt u niet alleen bellen, maar ook een gesprek met beeld opzetten.

Bent u benieuwd wat voor uw bedrijf de beste VoIP telefooncentrale is? Laat uw contactgegevens achter en op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 zullen wij binnen een kwartier contact met u opnemen om u verder te helpen.

VoIP centrale
Back to Top